اشراقی اسکویی، پروین (1376). تهاجم فرهنگی، اولویتها و راهکارها. پایاننامه چاپ نشده دانشگاه تبریز.
الیاسی، محمد حسین (1387). مقدمه ای بر ماهیت و ابعاد تهدید نرم. فصلنامه نگاه، سال دوم، شماره 5.
الیاسی، مجید؛ پرده دار، فاطمه، ترشیزی، سوده؛ خوشفر، غلامرضا؛ دنکو، مجید (1390). بررسی عوامل موثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان، جامعه پژوهی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، شماره دوم.
بنی فاطمه، حسین (1379). تحلیل جامعه شناختی تهاجم فرهنگی، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبریز شماره 174.
طاهری، هادی (1389). استقلال فرهنگی رهیافت مقابله با تهدیدات نرم. فصلنامه حصون، شماره 33
عدلی پور، صمد؛ قاسمی، وحید؛ محمد تبار، سید احمد (1393). تأثیر شبکه اجتماعی فی سبوک بر هویت فرهنگی جوانان شهر اصفهان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، دوره هفتم، شماره 1
گیدنز، آنتونی (1383). چکیده آثار، ترجمه ی حست چاوشیان، تهران، ققنوس.5-فاضلی، نعمت الله(1382). تصویری از سبک زندگی جامعه دانشجویی، سال اول، شماره یک.
لباف، فریبا (1390). مقابله با جنگ نرم در دانشگاه: با تأکید بر نقش اساتید و دانشجویان. فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، سال ششم، شماره 21
ماه پیشانیان، مهسا (1386). راهکارهای آمریکا برای جنگ نرم با جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه علمی ـ تخصصی عملیات روانی، سال پنجم، شماره 18.
Craig, E. (2010), Imperialists seek war with Iran, http://theredphoenix. wordpress. com, 072010/02.
Daphne, J. (2007), “Reconceptualizing cultural identity and its role in intercultural business communication”, Journal of Business Communication, 14(2), pp 114-130
Fisher, Glen (2007). “Mindsets: The Role of Culture and Perception in International Relations (3nd edition)”: Intercultural Press.
Gallarotti, G.(2011). Soft Power: what it is, it’s importance, and the conditions for its effective use. Journal of Political Power, 4(1), pp. 25-47.
Levin, J.P. (2008). Social psychology. Boston
-Korostelina, K. (2007), Social identity and conflict: structures, dynamics, and implications, Palgrave Macmillan Press.
MCGraw-Hill.15-Mathews, G. (2000), Global culture/individual identity: searching for home in the cultural supermarket, London: Routledge Press.
Nye, J, S. (2011). The Future of Power. New York: PublicAffairs. p. 82. ISBN 9781586488925.
Nye, J. S.(2009). Understanding International Conflicts. 7. ed. New York: Pearson.
Wilson, E. J. (2008). Hard Power, Soft Power, Smart Power. ANNALS of the American Academy of Political and Social Sciences, Issue 616, pp. 110-124.