امینزاده، محمد؛ کاظمیان، سمیه؛ اسمعیلی، معصومه و اسمری، یوسف ( 1396)، پیشبینی همدلی ادراکشده براساس طرحوارههای هیجانی و تابآوری در مادران دارای فرزند کمتوان جسمی- حرکتی، مجله توانبخشی، دوره 18، شماره 2.
بشارت، محمدعلی (1386)، تابآوری، آسیبپذیری و سلامت روانی، مجله علوم روانشناختی، 24: 73-83.
بهمنی، بهمن؛ جوادی، محمدحسین؛ جلیلزاده، نورالله و مهربان، شفیق ( 1397)، اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری بر سلامت روان سربازان، مجله روانشناسی و روانپزشکی، دوره 5، شماره 4: 86-78.
جوکار، بهرام (1386)، نقش واسطهای تابآوری در رابطه بین هوش هیجانی و هوش عمومی با رضایت از زندگی، فصلنامه روانشناسی معاصر، دوره 3، شماره 2.
خلعتبری، جواد و بهاری، صونا (1389)، ارتباط بین تابآوری و رضایت زندگی، فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال اول، شماره 2: 83-94.
رستمی، حسین؛ احمدیان، حمزه؛ هاشمی، تورج و مرادی، امید (1396)، نقش واسطهای تابآوری در رابطه بین حمایت اجتماعی و کیفیت زندگی کارکنان انتظامی، فصلنامه سلامت اجتماعی، دوره 5، شماره،1: 86-77.
فارسی، زهرا؛ جباری موروئی، مسعود و عبادی، عباس ( 1385)، بررسی وضعیت سلامت روانی سربازان مراجعهکننده سرپایی به یک کلینیک نظامی در تهران، مجله پژوهش علوم سلامت و نظامی، سال 4، شماره 3.
فراهانی، منصوره؛ صالحی، تهمینه؛ عربعامری، زهرا؛ حاجیبابایی، فاطمه؛ حسینی، فاطمه و غفاری، فاطمه (1395)، بررسی همدلی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، فصلنامه اخلاق و تاریخ پزشکی، دوره 9، شماره 4: 56-67.
لاکانی، مژگان؛ باقرشاهی، زهرا؛ محمدزاده، زهرا و محمدی، کبری (1385)، آموزش مهارتهای زندگی، انتشارات؟؟؟؟
ملکی، رضا و اصلانپور، محمد (1390)، روابط بین سبکهای حل تعارض و رغبتهای شغلی شخصیتی با همدلی دانشجویان، فصلنامه تازههای روانشناسی صنعتی/ سازمانی، سال دوم، شماره 6: 65-73.
ناظمی، عالیه و هاشمی، جواد (1397)، مقایسه نارسایی هیجانی، تابآوری و همدلی در دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری، مجله ناتوانیهای یادگیری، دوره 8، شماره 1: 90-106.
نامداری، اکرم و نوری، نسیم (1397)، نقش حمایت اجتماعی ادراکشده و تابآوری در سازگاری پس از طلاق، مجلی بررسی مسائل اجتماعی ایران، دوره 9، شماره 1: 25-50.
نریمانی، محمد؛ فلاحی، وحید؛ حبیبی، یاسر و زردی، بهمن (1396)، بررسی خصوصیات روانسنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانشآموزان، مجله روانشناسی مدرسه، دوره 6، شماره 1: 117-131.
Alvord, C.B., Bcgar , Diana, H. (2006). Resiliency determinats and resiliency processes armong female adult surnivors of Childhood Sexual Abuse, (10),125-130.
Amanda, G. Ferrier-Auerbach, Christopher, R. Erbes., & Scott R. (2009). “Predictors of emotional distress reported by soldiers in the combat zone” Journal Of Psychiatric Research, doi:10. 1016.
Bryant, B.K, (1982). An index of empathy for children and adolescents, ChildDevelopment, 53, 413 - 425.
Catalano RF, Berglund ML, Ryan JAM, Lonczak HS, Hawkins JD(2002). Positive youth development in the United States: Research findings on evaluations of positive youth development programs. Prev Treat. 5(1):51-5.
Conner K M., Davidson J R T. Development of a new resilience scale The Conner- Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Depression and Anxiety. 2003; 18: 76-82.
Garmezy N. Resilience and vulnerability to adverse developmental outcomes associate with poverty. American Behavioral Scientist. 1991; 34: 416-30.
Gutjahr, A. R. (2007). Child resilience program: An intervention for children of chronically mentally ill parents. PhD Thesis, School of Psychology, Spalding University, Louisville, Kentucky.
Ickes, W, (2003). Everyday mind reading, Prometheus Books, New York.
Irani, A. S. ( 2018) Positive Altruism: Helping that Benefits Both the Recipient and Giver. Master of Applied Positive Psychology ( MAPP) Capstone Projects. 152.
Jolliffe D, Farringto DP. Examining the relationship between low empathy and bullying. Aggress Behav 2006; 32(6): 540-550.
Khedri, B, Dabbakhi, P (2014). Effective problem solving skills on the mental health of soldiers. Ebnesina - IRIAF Health Administration, 16( 1-2) 17-25.
Ledesma, J. ( 2014 ). Conceptual frameworks and research models on resilience in leadership.Sage Open, 4 (3), 1-8.
luthar, S. S. , & cichiti, D. (2000). The construct of resilience. Implications for interventions and social policies. Development and psychology, 12, 857-885.
MacLean, A. & Elder, G. H. (2007) Military Service in the Life Course, Annual Review of Sociology, 33: 175-196.
Maia,Duerr.(2008). The use of meditation and Mindffulness practices of support Millitary care providers:Aprospectus.V2,28-39.
Masten, A. S. [Ordinary majic: resilience processes in development.] American.
Massten, A. S. ( 2018 ) Resilience Theory and Research on Children and Families: Past, Present, and Promise. Jurnal of Family Theory & Review, 10 (1) ,12-31.
Mohammadipoor, M, Falahati, M (2016) Effectiveness of Life Skills Training on soldiers. Journal of military psychology; 2 (5): 47-55.
Ositer GR, Markindes KS, Black SA, Goodwin JS. Emotional wellbeing predicts ubsequent functional independence and survival. J Am Great Soc. 2000;48(5):473-8.
Rieffe C, Ketelaar L, Wiefferink CH. Assessing empathy in young children: Construction and validation of an Empathy Questionnaire (EmQue). Pers Individ Dif. 2010; 49(5):362-7.
Riess, H. ( 2017). The Science of Empathy. Journal of Patient Experience, 4(2), 74-77.
Roberts, J.E., & Gotlib, I.H. (1997). Social support and personality indepression: Implications from quantitative genetics. In: Pierce GR, Lakey B, Sarason IG, Sarason BR (editors). Sourcebook of social support and personality. New York: Plenum, 187 214.
Saravia, B. ( 2019). Defining Resilience: The US Army and Mindfulness. American Journal of Psychiatry.
Soucy, J. ( 2019 ). Resilience makes for stronger Guard, increases readiness. National Guard Bureau.
Southwick, S. M. Bonanno, G. A, Masten, A. S, Panter-Brick, C & Yehuda, R. ( 2014). Resilience definitions, theory, and challenges: interdisciplinary perspectives. European journal of psychotraumatology, 5(1).
Suarez, L., Ramirez, A.G., Villarreal, R., Marti, J., Mcalister, A., & Talavera, G.A et al. (2000). Social networks and cancer screening in four U.S. Hispanic groups. Am J Prev Med, 19(1), 47-52.
Van Breda, A. D. ( 2018) Acritical review of resilience theory and its relevance for social work. Social Work, 54(1), 1-18.
Werner, E.,&Smith, R. (1992). Overcoming the odds: High-risk children from birth to adulthood. New York: Cornell University Press.