اسماعیلینسب، مریم؛ اندامیخشک، علیرضا؛ آزرمی، هاله و ثمررخی، امیر (1393)، نقش پیشبینیکنندگی دشواری تنظیم هیجان و تحمل پریشانی در اعتیادپذیری دانشجویان، فصلنامه اعتیادپژوهی، سال هشتم، شماره 29: 62 ـ 49.
اسماعیلی، مریم؛ توکلی، ماهگل؛ یعقوبیان، فاطمه؛ اسماعیلی، لیلا و مهدوی، سعیده (1393)، اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر میزان توانایی و مشکلات رفتاری دختران نوجوان شاهد و ایثارگر، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، سال پانزدهم، شماره 2: 95 ـ 86.
ابدریگرگری، رحیم (1393)، تأثیر جهتگیریهای مذهبی و روشهای مقابله مذهبی بر اعتیادپذیری دانشجویان دانشگاه تبریز. راهبرد فرهنگ، شماره 28: 175 ـ 153.
جناآبادی، حسین (1388)، بررسی رابطه خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه از مؤلفههای هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانشآموزان پسر دوره متوسطه، مطالعات روانشناسی تربیتی، دوره ششم، شماره 9: 12 ـ 1.
درکه، بهاره؛ کرامتی، هادی و امیری، حسن (1392)، اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در کاهش گرایش به مصرف موادمخدر، فصلنامه علمی ـ تخصصی دانش انتظامی، سال ششم، شماره 3: 112 ـ 89.
رسولی، فاطمه (1390)، نقش آموزش کنترل خشم در مقاومسازی نوجوانان در برابر اعتیاد و سوءمصرف مواد، پژوهشنامه نظم و امنیت اجتماعی، شماره 4: 38 ـ 21.
سبزوار، مریم؛ عابدی، احمد و لیاقتدار محمدجواد (1392)، مقایسه یادگیری اجتماعی و هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس غیردولتی و مدارس دولتی شهر اصفهان، مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران، دوره 6 سال 20: 188 ـ 171.
شاکری و فرخیفر (1394)، تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش اعتیادپذیری دانشآموزان دوره دوم متوسطه، فصلنامه علمی ـ تخصصی دانش انتظامی ایلام، دوره چهارم، شماره 15: 71 ـ 82.
صدری، اسماعیل؛ اکبرزاده، نسرین و پوشنه، کامبیز (1387)، تأثیر برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی ـ هیجانی بر هوش هیجانی دانشآموزان، پژوهشهای روانشناختی، دوره 11، شماره 3 و 4: 83 ـ 69.
قنبریطلب، محمد؛ قنبری، علی؛ طهماسبی کهیانی، فاطمه و نادری لرد جانی، مریم (1392)، رابطه هوش هیجانی با استعداد اعتیاد دانشآموزان پسر دوره پیشدانشگاهی شهرستان کرد، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد، دوره 15، شماره 3: 39 ـ 33.
قهاری، شهربانو (1391)، مهارتهای نوجوانی، تهران: نشرقطره.
کردمیرزا، عزتاله؛ آزاد، حسین و اسکندری، حسین (1382)، هنجاریابی آزمون آمادگی اعتیاد بهمنظور شناسایی افراد مستعد سوءمصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاههای تهران. فصلنامه اعتیاد پژوهی، سال اول شماره 2: 80 ـ 47.
کرمیراد، بهنام؛ زرگر، یدالله و مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1392)، اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر آمادگی اعتیاد در دانشجویان پسر، مجله روانشناسی اجتماعی، سال هشتم، شماره 29: 43 ـ 33.
منشئی، غلامرضا؛ جلالی، داریوش و مظاهری، ممحمدمهدی (1392)، تأثیر سه روش پیشگیری بر نگرش، بیزاری از یکنواختی و ماجراجویی دانشآموزان نسبت به مصرف موادمخدر، مجله روانشناسی اجتماعی، سال هشتم، شماره 27: 24 ـ 5.
نریمانی، محمد؛ عیوضی، نسرین و ابوالقاسمی، عباس (1393)، اثر بخشی آموزش هوش هیجانی در پیشگیری از گرایش دانشآموزان به سوء استفاده از مواد، فصلنامه اعتیادپژوهی سوءمصرف مواد، سال هشتم، شماره 30:20 ـ 9.
نعمتالهی، فاطمه؛ گلزاری، محمود و شمس، جمال (1388)، اثربخشی آموزش مقابله مثبت بر کاهش اعتیادپذیری دانشجویان، فصلنامه اعتیادپژوهی سوءمصرف مواد، 3 (12): 68 ـ 53.
Bjorn, M., Ruji, R., & Robin, S. (2007). Hypomania personality feattures and addictive tendencies. Personality and Individual Differnces 42, 801-810.
Chong, W. H., Chye, S., Huan, V. S., & Ang, R. P. (2014). Generalized Problematic Internet Use and regulation of social emotional competence. Computer in Human Behavior38, 151-158.
Clinton, A. B., Edstrom, L., Mildon, H., & Davila, L. (2015). Social emotional learning in a Guatemalan preschool sample. School Psychology International36(1), 18-35.
Cooper, M., Frone, M., Russel, M., & Murder, P. (1995). Drinking to regulate positive and negative emotion. Amotivational model use. Journal of personality and social psychology.69, 990-105.
Coryn, C. L., & Spybrook, J. H. (2009). Development and evaluation of the social- emotional learning scale. Journal of psychoeducational Assessment,27(3) , 283-295.
David , A., Wolf, Claire, V., & Crooks. (2012). Observaations of adolescent peer resistance skills following a classroom-based healthy relationship program. Society for prevention research, Vol 13, 196-205.
Dodga, D. T., & Bickart, T. (2006). Thre Key Social Skill . Journal Clinical Psychology,6,(5), 61-77.
Eva Oberle, C., Domitrovich, D., Meyers & Roger P, & weissberg. (2016). Establishing Systemic social and emotional learning approaches hn schools. Cambridge Journal of Education, 1-18.
Gilbert J, B., Kenneth W, G., Elizabeth , P., & AraxiP, M. (2003). Prevnting tobacco and alcohol use among elementary school student through life skills training. Journal of Child and adolescent Substance Abuse, Vol 12(4), 1-4.
Golman, D. (1994). Emotional Intelligence: Why it matters more than IQ. New York: Bantam Book.
Greshm, F., Bavon, M., & Cook, C. (2006). Social skill training for teachining replacment behaviors . School psychology Review, 150-172.
J, D., Richard f, C., & Janet Y, M. (1992). Risk and protective factors for alcohol and other drug problem in adolescene early adulthood. Psychological Bulletin vol 112(1), 64-105.
Kimber, B., & Sandell, R. (2009). Prevention of substance use among adolescents through social and emotional training in school. Journal of Adolescence32, 1403-1413.
Maurice, J. E., Sarah, J., & Megan Kach, V. (2004). Social and emotional learning, moral eduaction and character eduaction. New York: Aristotke.
Michael, W., Ann, L., & Neil, H. (2013). Assessing diffrential effects of implementation quality and risk status in a whol- school social and emotional learning programe. Mental Health& Prevention,1 , 11-18.
Morcom, V. (2014). Scaffolding Social and emotional learning in an elementary classroom community. International Journal of Educational Research67, 18-29.
Nozomi, F., & Gordon E, B. (2015). The developmen of addiction-prone personality traits in biological and adoptive families. Personality and individual Difference 82, 107-113.
Oberle, E., Schonert- Reichl, K. A., Clyde, H., & Zumbo, B. D. (2014). Social - emotional competencies make the grade: Predicting academic success in early adolescence. Journal of Applied Developmental Psychology35, 138-147.
Rachael, K. (2011). An examination of the impact of a social- emotional and spritual learning program among adolescents in a classroom setting. Social and Emitional Learning, 1-13.
Rhoades, B. L., Warren, H. K., Domitrovich, C. E., & Greenberg, M. T. (2011). Examining the link between preschool social- emotional competance and first grade academic achievement. Early Childhood Research Quarterly26, 182-191.
Rita, F., & Zipora, S. (2010). The contribution of art therapy to the social, emotional, and academic adjustment of childern with learning disabilities. The Art in Psychotherapy,37, 97-105.
Stephaine M, Jones and Suzanne M, & Bouffard. (2012). Social and emotional learning in schools from programs to strategies. Sharing child and youth development knowledge Volume 26, 1-22.
Stuart, S. (2014). Broader measures of success. People for Education, 1-26.
Talped, M. L. (2010). The juvenile and adolescent substance abuse prevention program:An evaluation. International Journal of Behavioral Consulation and Therapy,4 (4), 304-310.
Veronica, M. (2014). Scaffolding social and emotional learning in an elementary classroom comunity. International Journal Of Educational Research,67, 18-29.
Vishal, A. (2013). Emotional and social intelligence competence: Implication for instruction. International Journal of Pedagogies and Learning8 , 65-77