آتشروز، بهروز (1386)، پیشبینی پیشرفت تحصیلی ازطریق دلبستگی و صفات پنجگانه شخصیتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه شهید بهشتی.
ادهمی، اشرف و دیگران (1387)، نگرش اساتید نسبت به مشاوره و راهنمایی تحصیلی و نظر آنها در مورد وظائف مشاوره، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره (1) : 7 ـ 14.
افلاک سیر، عبدالعزیز و دیگران (1373)، هنجاریابی تیپ نمای مایرز ـ بریگز، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه فردوسی مشهد.
امیرنژاد، ق و محسنینسب، م. (۱۳۸۶)، بررسی رابطه شخصیت و رضایت شغلی (نظریه جانهایند) در دبیران مدارس راهنمایی شهرستان بهبهان در سال تحصیلی ۸۵ ـ ۸۶، مجله اطلاعاتی سیاسی اقتصادی، انتشارات اطلاعات، شماره (240): 17 ـ 25 .
بازرگان، عباس (1389)، ارزشیابی آموزشی، تهران: انتشارات سمت، چاپ هشتم.
بهپژوه، احمد (1377)، هرکسی با چه نوع شخصیتی کدام شغل را انتخاب میکند؟، مجله انجمن اولیا، شماره (3): 32 ـ 39.
بیرانوند، علی (1379)، رابطه بین تیپهای شخصیتی و میزان کارآیی مدیران مدارس راهنمایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
پورافکاری، نصرتاله (1373)، فرهنگ جامع روانشناسی و روانپزشکی، تهران: نشر فرهنگ معاصر.
جان، لارنس و دیگران (1381)، شخصیت (نظریه و پژوهش)، ترجمه محمدجعفر جوادی و همکاران، تهران: انتشارات آیثر.
جوکار، مهری (1379)، بررسی رابطه بین نوع شخصیت و رضایت شغلی دبیران علوم اجتماعی و ادبیات دبیرستانهای مشهد براساس مدلهالند، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
حافظنیا، محمدرضا (1392)، مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ نوزدهم، تهران: انتشارات سمت.
حمیدی، افسانه (1383)، بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران و تعهد سازمانی آنان در مدارس ابتدایی شهر بجنورد، پایاننامه کارشناسی ارشد.
دراکر، پیتر (1378)، سازمان فردا، ترجمه فضلالله امینی، تهران: انتشارات مدیریت فردا.
دفت، ال ریچارد (1381)، مبانی تئوری و طراحی سازمان چاپ دوم، ترجمه پارسائیان و اعرابی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
رابینز، استفین (1376)، مبانی رفتار سازمانی، ترجمه دکتر قاسم کبیری، تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
رابینز، استیفن پی (1379)، رفتار سازمانی، مفاهیم، نظریهها و کاربرد، ترجمه اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رئوفی، محمدحسین (1375)، بررسی سبکهای مدیریت مدیران مدارس و چگونگی اثربخشی آن در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه شهر مشهد براساس نظریه سهبعدی اثربخشی و نوع کاربرد این نظریه در سیستم آموزش مشهد، نشریه دانش و توسعه، شماره 4: 25 ـ 29.
رئوفی، محمدحسین (1382)، مدیریت عمومی و آموزشی، چاپ دوم، مشهد : انتشارات دانشگاه فردوسی.
سربلند،
خیراله (1396)، بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با عملکرد شغلی کارکنان با نقش میانجیگری هویت سازمانی آموزشوپرورش استان اردبیل، نوآوریهای مدیریت آموزشی،
دوره 13، شماره 1، شماره پیاپی 49: 1-19.
شاملو، سعید (1372)، مکتبها و نظریهها در روانشناسی شخصیت، تهران : نشر فجر.
شبستری، ع و کاظمی، ع. (1370)، رابطه بین گروههای شخصیتی یونگ، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
شفیعآبادی، عبدالله (1372)، نظریههای شغلی، تهران: انتشارات رشد.
شولتز، الن (1378)، نظریههای شخصیت، ترجمه سیدیحیی محمدی، تهران: نشر هما.
شولتز، دوان، (1379)، نظریههای شخصیت، ترجمه سیدیحیی محمدی، چاپ 12، تهران: نشر ویرایش.
شولتز، دوانپی و شولتز، سیدنی اِلن. (1384)، تاریخ روانشناسی نوین، ترجمه علیاکبر سیف و همکاران، تهران: نشر دوران.
شیرازی، علی (1373)، نظریات و کاربرد مدیریت آموزشی، جلد اول، مشهد : انتشارات جهاد دانشگاهی.
صادقی، ن و علوی آ. (1390)، تأثیر رابطه شاخصهای سلامت سازمانی و اثربخشی سازمان در نظام سلامت، مجله تحقیقات. نشر نظام سلامت: 14 ـ 20.
عبادی، عباداله (1384)، رابطه بین ریختهای شخصیتی و سبکهای یادگیری دانشآموزان سال اول متوسطه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
فروم، اریک (1360)، انسان برای خویشتن، ترجمه اکبر تبریزی، تهران: نشر کتابخانه بهجت.
قربانی، محمود (1379)، مدیریت تعارض و اثربخش در سازمانها، مشهد: انتشارات پژوهش توس.
کمالیان،
امینرضا و میر،
رقیه (1395)، بررسی تناسب ویژگیهای شخصیتی شاغلین با ویژگیهای شغلی بانک رفاه کارگران استان سیستان و بلوچستان، پایاننامه کارشناسی ارشد