احمدی، حمید (1383)، ایران، هویت، ملیت و قومیت، چاپ اول، تهران: مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی.
اکبرپور، زهرا (1381)، بررسی عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر هویت اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر شیراز.
براندن، باتانیل (1388)، روانشناسی عزتنفس، ترجمه مهدی قراچهداغی، چاپ هفتم، تهران: نشر نخستین.
بیابانگرد، اسمائیل (1382)، روشهای افزایش عزتنفس در کودکان و نوجوانان، چاپ هفتم، تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
خرم، مسعود (1376)، هویت، تهران: انتشارات حیان.
ریتا ال، اتکینسون و دیگران (1382)، ترجمه محمدنقی براهنی و دیگران، تهران: انتشارات رشد.
شیهان، ایلین (1378)، عزتنفس، ترجمه مهدی گنجی، تهران: نشر ویرایش.
فروم، اریک (1370)، جامعه سالم، ترجمه اکبر تبریزی، تهران: انتشارات بهجت.
لطفآبادی، حسین (1385)، آموزش شهروندی ملی و جهانی همراه دانشآموزان، فصلنامه نوآوریهای آموزشوپرورش، سال 5 (17).
ماسن، پاول، هنری و دیگران (1382)، رشد شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی.
نیکگهر، عبدالحسین (1369)، مبانی جامعهشناسی، چاپ دوم، تهران: انتشارات رایزن.
References
Alpay,a (2004) self-concep and self-esteem, self-esteem. Enhancementin education.a.
Brooks,r.,(1991) the self-esteem teacher,seeds of self-esteem.Circle pines. Mn: American guidance,inc.(370015)bro_book
CARLSON, N. R. (1998). Foundations of physiological psychology (4th ed). Boston: Allyn and Bacon.
COHEN, S. (2004). Psychological stress, immunity, and upper respiratory infection. Current Directions in Psychological Science, 5, 86-90.
Cross,S.E.& markus,H.R.(1991).possible selves across the life span.human development,34,230-255
Erikson, e. H. (1982). The life cycle completed: A Review. New York: Norton
Green, c.w., reid, d.h., white,L.K., halford, R.C., brittain, D.P.,& gardner,S.M.1996, identifying reinforcers for persons with profound handicaps: staff opinion versus systematic assessment preferences. Journal of applied behavior analysis,21,31-43.
Jenkins. S. R. (1996). Self-definition in thought, action, and life path choices. Personality and Social Psychology Bulletin, 22, 99-111.
Phillips, D. (1984). The illusion of incompetence among academically competent children. Child development, 55, 2000-2016.
REGAN, D., BEVERLEY. K. I., & CYNADER. M. (1979). The visual perception of motion depth Scientific American, 241, 136-151.
Zimmerman, B. G. (1997). Becoming a self-regulated: A social cognitive perspective. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidners (Eds), Handbook of self-regulation (pp. 13-39).San Diego, CA: Academic Press.