آزادمرزآبادی، اسفندیار؛ مقتدایی، کمال و آریاپوران، سعید (1392)، اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر علائم روانشناختی جانبازان با اختلال استرس پس از سانحه، مجله علوم رفتاری، 7 (1): 74 ـ 67.
سلطانی، اسماعیل؛ شاره، حسین؛ بحرینیان، سیدعبدالمجید و فرمانی، اعظم (1392)، نقش واسطهای انعطافپذیری شناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تابآوری با افسردگی، پژوهنده، ۱۸(۲): ۸۸ ـ ۹۶.
شجاعیان، مریم و ابوالمعالی، خدیجه (1395)، اثربخشی ذهنآگاهی مبتنیبر شناخت درمانی بر افزایش سرمایه روانشناختی جانبازان. طب جانباز، 8(۴): ۱۹۵ ـ ۲۰۱.
خجستهمهر، رضا؛ کرایی، امین و رجبی، غلامرضا (1388). بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج، پژوهشهای نوین روانشناختی، 16 (3): 155 ـ 184.
فاضلی، مژگان؛ احتشامزاده، پروین و هاشمی شیخشبانی، سیداسماعیل (1393)، اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر انعطافپذیری شناختی افراد افسرده، اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 3 (4): 27 ـ 34.
کرین، ربکا (1391)، درمان شناختی مبتنیبر حضور ذهن، ترجمة پروانه محمدخانی، حمید خانیپور و فیروزه جعفری، تهران: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
کاظمی، حمید؛ شجاعی، فرزانه و سلطانیزاده، محمد (1397)، اثربخشی مداخله ذهنآگاهی مبتنیبر کاهش استرس بر انعطافپذیری روانشناختی، تحمل پریشانی و تجربه مجدد ضربه در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، مجله علوم مراقبتی نظامی، 4(4): 236 ـ 248.
محمدخانی، شهرام و قادری، هاشم (۱۳۹۵)، ذهنآگاهی؛ اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس،
معصومیان، سمیرا؛ شعیری، محمدرضا؛ شمس، جمال و مؤمنزاده، سیروس (1392)، بررسی تأثیر درمان کاهش استرس مبتنیبر ذهنآگاهی بر خودکارآمدی زنان مبتلا به کمردرد مزمن، پژوهش در پزشکی، 37(3): 163 ـ 158.
نریمانی، محمد؛ آریاپوران، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس و احدی، بتول (1391)، اثربخشی روشهای آموزش ذهنآگاهی و تنظیم هیجان بر عاطفه و خلق جانبازان شیمیایی، مجله علمی ـ پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک، 15(3): 357 ـ 347.
Anderson, C., & Keltner, D. (2002). The role of empathy in the formation and maintenance of social bonds. Behavioral and Brain Sciences, 25(1), 21-22.
Batson, C. D., O'Quin, K., Fultz, J., Vanderplas, M., & Isen, A. M. (1983). Influence of self-reported distress and empathy on egoistic versus altruistic motivation to help. Journal of personality and social psychology, 45(3), 706.
Cheng, C. (2003). Cognitive and motivational processes underlying coping flexibility: A dual-process model. Journal of personality and social psychology, 84(2), 425.
Cooke, K. l, (2006). Models of Forgiveness and Adult Romantic Attachment in Ended Relationships. A thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Science at Virginia Commonwealth University.
Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive therapy and research, 34(3), 241-253.
Dickstein, D. P., Nelson, E. E., McCLURE, E. B., Grimley, M. E., Knopf, L., Brotman, M. A., ... & Leibenluft, E. (2007). Cognitive flexibility in phenotypes of pediatric bipolar disorder. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 46(3), 341-355.
De Acedo Lizarraga, M. L. S., Ugarte, M. D., Cardelle-Elawar, M., Iriarte, M. D., & de Acedo Baquedano, M. T. S. (2003). Enhancement of self-regulation, assertiveness, and empathy. Learning and Instruction, 13(4), 423-439.
Fontenelle, L. F., Soares, I. D., Miele, F., Borges, M. C., Prazeres, A. M., Rangé, B. P., & Moll, J. (2009). Empathy and symptoms dimensions of patients with obsessive–compulsive disorder. Journal of Psychiatric Research, 43(4), 455-463.
Findlay, L. C., Girardi, A., & Coplan, R. J. (2006). Links between empathy, social behavior, and social understanding in early childhood. Early Childhood Research Quarterly, 21(3), 347-359.
Gan, Y., Liu, Y., & Zhang, Y. (2004). Flexible coping responses to severe acute respiratory syndrome-related and daily life stressful events. Asian Journal of Social Psychology, 7(1), 55-66.
Haglund, M. E., Nestadt, P. S., Cooper, N. S., Southwick, S. M., & Charney, D. S. (2007). Psychobiological mechanisms of resilience: Relevance to prevention and treatment of stress-related psychopathology. Development and psychopathology, 19(3), 889-920.
Hokmabadi, M. E., Kalantar, A., Bigdeli, I., Rezapoor Lakani, S., & Razaghi Kashani, S. (2018). Examining the Effectiveness of Mindfulness Based Cognitive Therapy (MBCT) on Increasing Resilience of War Injured Veterans. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 7(2), pp-471.
Hosseinian, S., & Nooripour, R.(2019) Effectiveness of Mindfulness-Based Intervention on Risky Behaviors, Resilience, and Distress Tolerance in Adolescents. International Journal of High Risk Behaviors and Addiction, 8(4).
Hoseinian, S., Nooripour, R., & Afrooz, G. A. (2019). Effect of mindfulness-based training on aggression and empathy of adolescents at the juvenile correction and rehabilitation center. Journal of Research and Health, 9(6), 505-515.
Hojat, M. (2016). Empathy in health professions education and patient care (p. 450). New York, NY: Springer.
Johnco, C., Wuthrich, V. M., & Rapee, R. M. (2014). Reliability and validity of two self-report measures of cognitive flexibility. Psychological assessment, 26(4), 1381.
Jolliffe, D., & Farrington, D. P. (2007). Examining the relationship between low empathy and self-reported offending. Legal and Criminological Psychology, 12(2), 265-286.
Kovalchick, A., & Dawson, K. (2003). Learning objects—a definition. Educational technology: An encyclopedia. Santa Barbara, CA: ABC-CLIO. Definition retrieved June, 15, 2006.
Kemper, K. J., & Khirallah, M. (2015). Acute effects of online mind–body skills training on resilience, mindfulness, and empathy. Journal of evidence-based complementary & alternative medicine, 20(4), 247-253.
Kangasniemi, A., Lappalainen, R., Kankaanpää, A., & Tammelin, T. (2014). Mindfulness skills, psychological flexibility, and psychological symptoms among physically less active and active adults. Mental Health and Physical Activity, 7(3), 121-127.
Lahav, Y., Kanat-Maymon, Y., & Solomon, Z. (2017). Posttraumatic growth and dyadic adjustment among war veterans and their wives. Frontiers in psychology, 8, 1102.
Lockwood, P. L. (2016). The anatomy of empathy: Vicarious experience and disorders of social cognition. Behavioural brain research, 311, 255-266.
McCullough, M. E, Worthington, E. L, Jr & Rachal, K. C, (1997). Interpersonal forgiving in close relationships, Journal of Personality and Social Psychology, 73, 321-336.
Mahmodi, G. H., Hassanzadeh, R., & Heidari, G. (2007). The effect of sex education on family health on Mazandran medical university students. The Horizon of Medical Sciences, 13(2), 64-70.
Meuwese, R., Cillessen, A. H., & Güroğlu, B. (2017). Friends in high places: A dyadic perspective on peer status as predictor of friendship quality and the mediating role of empathy and prosocial behavior. Social Development, 26(3), 503-519.
Nila, K., Holt, D. V., Ditzen, B., & Aguilar-Raab, C. (2016). Mindfulness-based stress reduction (MBSR) enhances distress tolerance and resilience through changes in mindfulness. Mental Health & Prevention, 4(1), 36-41.
Omidi, A., & Hamidian, S. (2018). Effectiveness of a combined mindfulness-based cognitive therapy and mindfulness-based stress reduction intervention on depression symptoms and quality of life in a group of Iranian veterans with posttraumatic stress disorder. Iranian journal of psychiatry and behavioral sciences, 12(4), e55945-e55945.
Orzech, K. M., Shapiro, S. L., Brown, K. W., & McKay, M. (2009). Intensive mindfulness training-related changes in cognitive and emotional experience. The Journal of Positive Psychology, 4(3), 212-222.
Parto, M., & Besharat, M. A. (2011). Mindfulness, psychological well-being and psychological distress in adolescents: Assessing the mediating variables and mechanisms of autonomy and self-regulation. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 578-582.
Rueckert, L., & Naybar, N. (2008). Gender differences in empathy: The role of the right hemisphere. Brain and cognition, 67(2), 162-167.
Rieffe, C., Ketelaar, L., & Wiefferink, C. H. (2010). Assessing empathy in young children: Construction and validation of an Empathy Questionnaire (EmQue). Personality and individual differences, 49(5), 362-367.
Segal, Z. V., Teasdale, J. D., Williams, J. M., & Gemar, M. C. (2002). The mindfulness‐ based cognitive therapy adherence scale: Inter‐rater reliability, adherence to protocol and treatment distinctiveness. Clinical Psychology & Psychotherapy, 9(2), 131-138.
Stern, J. A., Borelli, J. L., & Smiley, P. A. (2015). Assessing parental empathy: A role for empathy in child attachment. Attachment & human development, 17(1), 1-22.
Wade, N. G., Worthington Jr, E. L., & Meyer, J. E. (2005). But do they work? A meta-analysis of group interventions to promote forgiveness. Handbook of forgiveness, 423-440.
Zong, J. G., Cao, X. Y., Cao, Y., Shi, Y. F., Wang, Y. N., Yan, C., ... & Chan, R. C. (2010). Coping flexibility in college students with depressive symptoms. Health and quality of life outcomes, 8(1), 66.