آقایوسفی، علیرضا؛ امینی، فاطمه؛ دهستانی، مهدی و سالاری، سوسن. (1395). بررسی نقش حمایت اجتماعی ادراکشده و تابآوری در پیشبینی کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، مجلة غدد درونریز و متابولیسم ایران، 18(5)، 334-342. http://ijem.sbmu.ac.ir/article-1-2113-fa.html
ابوطالبی، فاطمه؛ خامسان، احمد و راستگو مقدم، میترا. (1397). رابطه حمایت اجتماعی ادراکشده با بهزیستی ذهنی و پیشرفت تحصیلی دختران پیش دانشگاهی. روانشناسی تربیتی، 14(48)، 147-166. DOI: 10.22054/JEP.2018.17094.1599
اخباراتی، فرزانه و بشردوست، سیمین. (1395). پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس عملکرد خانواده و نیازهای بنیادی روانشناختی دانشآموزان. مجله اصول بهداشت روانی، 18، 374-379.
DOI: 10.22038/JFMH.2016.7758
افضلی، لیلا و اسماعیلی، سمیه. (1398). رابطة جهتگیری هدفی (با نقش میانجی تابآوری تحصیلی) و درگیری تحصیلی، توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 126-224.
DOI: 10.22034/CECIRANJ.2019.95991
بلند، حسن؛ انتظاری، مرجان و سعادت، سجاد. (1396). رابطة حمایتهای اجتماعی ادراکشده از سوی خانواده و تابآوری روانشناختی با خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۰ (۲)، ۱۱۵-۱۲۲.
بهزادپور، سمانه؛ مطهری، زهراسادات؛ وکیلی، مریم و سهرابی، فرامرز. (1394). تاثیر آموزش تاب آوری بر افزایش بهزیستی روان شناختی زنان نابارور. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 23(5)، 131-142
تاتار، عباسعلی؛ نسائیان، عباس و اسدیگندمانی، رقیه. (1397). نقش واسطهای تابآوری و امیدواری در رابطة بین حمایت اجتماعی ادراکشده و رضایت از زندگی نوجوانان بیسرپرست. روانشناسی معاصر، 13(1)، 40-49. DOI:10.32598/bjcp.13.1.40
تمنائیفر، محمدرضا؛ لیث، حکیمه و منصورینیک، اعظم. (1392). رابطة حمایت اجتماعی ادراکشده با خودکارآمدی در دانشآموزان. روانشناسی اجتماعی، 8(28)، 31-39.
جزینی، شیما و جزینی، شیوا. (1399). بررسی رابطة ابعاد حمایت اجتماعی ادراکشده با بهزیستی روانشناختی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان. مدیریت فراگیر، 6(1)، 21-29.
حسینینیا، نرگس و حاتمی، حمیدرضا. (1398). پیشبینی کیفیت زندگی بر مبنای بهزیستی روانشناختی و تابآوری در بازنشستگان، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 20(1)، 81-91. DOI:10.30486/JSRP.2019.663546
دمریحانی، نفیسه؛ بهزادیپور، ساره و طهماسبی، صدیقه. (1396). ارتباط حمایت اجتماعی ادراکشده با بهزیستی روانشناختی و سازگاری زنانشویی در زنان مبتلا به سرطان پستان پس از ماستکتومی. نشریه جراحی ایران، 25(1)، 61-69.
دهقانیزاده، محمدحسن و سلیمانی خشاب، عباسعلی. (1394). حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی تحصیلی؛ نقش واسطهای باورهای خودکارآمدی تحصیلی. مطالعات آموزش و یادگیری، 7(1)، 1-24. DOI:10.22099/JSLI.2015.3093
رحیمیکلور، حسین و کاظمزاده، رضا. (1397). بررسی رابطة اشتیاق شغلی و بهزیستی روانشناختی با فرسودگی شغلی معلمان(مورد مطالعه معلمان شهر اردبیل). روانشناسی در مدرسه، 7(4)، 69-80. DOI:10.22098/JSP.2019.748
رضائیورمزیار، مرادعلی. (1397). رابطة بین حمایتهای ادراکشده با بهزیستی روانشناختی: نقش واسطهای سرمایههای تحولی. فصلنامه روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 15(58)، 175-188.
سبزی، ندا و فولادچنگ، محبوبه. (1394). نقش واسطهای باورهای انگیزشی در رابطة بین حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی تحصیلی. آموزشپژوهی، 2، 24-49.
سبزی، ندا و فولادچنگ، محبوبه. (1394). نقش واسطهای باورهای انگیزشی در رابطة بین حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی تحصیلی. آموزشپژوهی، 2، 24-49.
سوری، حسین؛ حجازی، الهه و سوری نژاد، محسن. (1393). رابطه تاب آوری و بهزیستی روان شناختی: نقش واسطهای خوش بینی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 15(1)، 5-15.
سلیمانیخشاب، عباسعلی؛ لطیفیان، مرتضی؛ مرادی، مرتضی و دهقانیزاده، محمدحسین. (1391). بررسی اثر میانجیگری معنویت و دینداری در رابطه با پیشبینی تابآوری توسط پنج عامل شخصیت، شخصیت و تفاوتهای فردی، 1(2)، 94-115.
سیاردوستتبریزی، آرزو و شکری، امید. (1397). نقش واسطهای روانشناختی در رابطة ارزیابیهای شناختی و حمایت اجتماعی ادراکشده با بهزیستی هیجانی و رفتارهای سلامت در نوجوانان. روانشناسی سلامت، 7(2)، 75-100.
عالیپور بیرگانی، سیروس؛ سحاقی، حکیم و جلوداری، آرش. (1394). بررسی رابطة حمایت اجتماعی ادراکشده و خودکارآمدی تحصیلی با سازگاری اجتماعی در دانشجویان جندی شاپور اهواز. مجله راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 2(1)، 26-37.
علیپور، احمد؛ اکبریدهکردی، علی؛ امینی، فاطمه و هاشمیجشنی، عبدالله. (1395). رابطة بین حمایت اجتماعی ادراکشده و پیروی از درمان در بیماران با دیابت نوع 2: نقش واسطهای تابآوری و امید. پژوهش در سلامت روانشناختی، 10(2)، 53-67. DOI:10.18869/acadpub.rph.10.2.53
کاظمینژاد، مجید؛ کرمی، ابوالفضل؛ معاضدیان، آمنه و صداقت، مستوره. (1398). ارائه و پیشبینی مدل ساختاری بهزیستی روانشناختی براساس خوشبینی و تابآوری. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62، 468-475. DOI: 10.22038/MJMS.2019.15076
مرزبانی، فریبا و بستان، نبی. (1395). نقش حمایت اجتماعی ادراکشده در پیشبینی بهزیستی روانشناختی معلمان زن. اصول بهداشت روانی، 18، 538-541. DOI: 10.22038/JFMH.2016.8387
مومنی، خدامراد و شهبازیراد، افسانه. (1391). رابطة معنویت، تابآوری و راهبردهای مقابلهای با کیفیت زندگی دانشجویان، علوم رفتاری. 6(2)، 97-103.
نصیری، کبری؛ زارع بهرامآبادی، مهدی؛ احمد بوکانی، سلیمان و ولیزاده، سمیه. (1395). بررسی نقش اعتکاف در بهزیستی روانشناختی دانشجویان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 2(6)، 174-190.
نقدی، مژگان؛ عناصری، مهریار. (1397). اثربخشی امیددرمانی بر بهزیستی روانشناختی و تابآوری در بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. نشریه روان پرستاری، 6(4)، 49-55.
وحیدی، زهره و جعفری، رضا. (1396). پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس مؤلفههای سرمایۀ روانشناختی و مؤلفههای نگرش معنوی. روانشناسی مثبت، 3(2)، 51-64.
DOI: 10.22108/ppls.2018.104270.1136
References
Calvete, E., & Connor-Smith, J. K. (2006). Perceived social support, coping, and symptoms of distress in American and Spanish students. Anxiety, Stress, and Coping, 19(1), 47-65. 10.1080/10615800500472963
Chou, P. (2015). The effects of workplace social support on employee’s subjective well-being. European Journal of Business and Management, 7(6), 8-19.
Cockerham, W., & Connor, K.M. (2008). Medial Sociology. 10th edition. Prentice Hall, Englewood Cliffs, N. J. development and validation. Psychological Assessment, 7(3): 524–532.
Du H, Li X, Chi P, Zhao J, Zhao G. (2015). Relational self-esteem, psychological well-being, and social support in children affected by HIV. J Health Psychol. 20 (12). 10.1177/1359105313517276
Fallon, C. M. (2010). School Factors That Promote Academic Resilience in Urban Latino High School Students. Loyola University Chicago, Dissertations, Paper 122.
Farber, F., & Rosendahl, J. (2018). The association between resilience and mental health in the somatically ill: a systematic review and meta-analysis. Deutsches Ärzteblatt International, 115(38), 621. 10.3238/arztebl.2018.0621
Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-50.
George, D., & Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
Hulland, J. (1999). Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: A review of four recent studies. Strategic management journal, 20(2), 195-204.
Jakovljevic, M. (2018). Empathy, sense of coherence and resilience: Bridging personal, public and global mental health and conceptual synthesis. Psychiatria Danubina, 30(4), 380-384. 10.24869/psyd.2018.380
Kalpana, R. E. (2016). Perceived Social Support and Psychological Well-Being: Testing the Unique Association and Gender Differences among Young Working Adults. Indian psychology, 3(2), 4.
Mahmoudi, H., & Khoshakhlagh, H. (2018). The effectiveness of positive psychotherapy on psychological well-being and self-esteem among adolescents with depression disorder. Social Behavior Research & Health, 2(1), 153-163.
Mashaekhi Dolat Abadi, M., & Mohamadi, M. (2014). Resilience and spiritual intelligence as predictors of academic self-efficacy in urban and rural students. Journal of School Psychology, 3(2), pp 205-225.
Meléndez, J. C., Satorres, E., Cujiño, M. A., & Reyes, M. F. (2019). Big Five and psychological and subjective well-being in Colombian older adults. Archives of gerontology and geriatrics, 82, 88-93. 10.1016/j.archger.2019.01.016
Pretsch, J., Flunger, B., & Schmitt, M. (2012). Resilience predicts well-being in teachers, but not in non-teaching employees. Social Psychology of Education, 15(3), 321-336.
Rapier, R., McKernan, S., & Stauffer, C. S. (2019). An inverse relationship between perceived social support and substance use frequency in socially stigmatized populations. Addictive Behaviors Reports, 10, 100188. 10.1016/j.abrep.2019.100188
Robertson, I. T., Cooper, C. L., Sarkar, M., & Curran, T. (2015). Resilience training in the workplace from 2003 to 2014: A systematic review. Journal of occupational and organizational psychology, 88(3), 533-562. 10.1111/joop.12120
Rudwan, S., & Alhashimia, S. (2018). The Relationship between Resilience & Mental Health among a Sample of University of Nizwa Students-Sultanate of Oman. European Scientific Journal, 14(2), 288-303. 10.19044/esj.2018.v14n2p288
Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57(6), 1069–1081. https://doi.org/10.1037/0022-3514.57.6.1069
Sanyal, N., Fernandes, T., & Infimate, R. (2016). Perceived social support and psychological well-being in north eastern and non-north eastern girl hostellers. Journal of Positive Psychology, 7(3), 306-311.
Wilson CA, Saklofske DH. The relationship between trait emotional intelligence, resiliency, and mental health in older adults: the mediating role of savouring. Aging Mental Health 2018; 22(5): 646-54. 10.1080/13607863.2017.1292207
Zamani, P., Ziaie, T., Lakeh, N. M., & Leili, E. K. (2019). The correlation between perceived social support and childbirth experience in pregnant women. Midwifery, 75, 146-151. 10.1016/j.midw.2019.05.002
Zhang, Y., Zhang, X., Zhang, L., & Guo, C. (2019). Executive function and resilience as mediators of adolescents’ perceived stressful life events and school adjustment. Frontiers in psychology, 10, 446.
Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The multidimensional scale of perceived social support. Journal of personality assessment, 52(1), 30-41.
Zimmer, Z., & Chen, F-F. (2011). Social support and change in depression among adult in Taiwan. Journal of Applied Gerontology, 31, 764-782.