اسدی مجره، سامره؛ عابدینی، مریم؛ پورشریفی، حمید؛ نیکوکار، مهناز. (1391). رابطه عدم تحمل بلاتکلیفی و نشخوار فکری با نگرانی در جمعیت دانشجویی. مجله روانشناسی بالینی، سال چهارم، شماره چهارم، ص 83-91.
حشمتی، رسول.(1388). شناسایی علائم شاخص در اختلالهای روانپریشی: اختلالهای اسکیزوفرنی، افسردگی اساسی و خلقی دو قطبی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال چهارم، شماره 12، ص21 تا 39
خدایاری فرد، محمد. (1383). کاربرد مثبتنگری در رواندرمانگری با تأکید بر دیدگاه اسلامی. روانشناسی و علوم تربیتی، سال پنجم، شماره 1، ص 140-164.
کمری، علیرضا.(1387). تاریخنگری و تاریخنگاری جنگ ایران و عراق. تهران: مرکز اسناد دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ)
فتی، لادن. موتابی، فرشته. مولودی، رضا. ضیایی، کاوه (1389). کفایت روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه کنترل فکر و پرسشنامه افکار اضطرابی در دانشجویان ایرانی، مجله پزشکی، دوره 33، شماره 7.
فرمانی، اعظم؛ افلاک سیر، عبدالعزیز؛ خرمایی، فرهاد؛ ملازاده، جواد. (1394). پیشبینی کارکردهای خاطرهگویی براساس مدل پنج عاملی شخصیت در سالمندان. مجله سالمند، دوره 9، شماره 2.
قربانزاده، مجتبی. (1394). بررسی رابطه فرانگرانگرانی، عدمتحمل بلاتکلیفی، جهتگیری منفی نسبت به مشکل و اجتناب شناختی با علائم اختلال اضطراب اجتماعی دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد ساری.
محمود علیلو، مجید؛شاه جویی، تقی و هاشمی، زهره (1389). مقایسه عدم تحمل بلاتکلیفی، اجتنابشناختی، جهتگیری منفی به مشکل و باورهای مثبت در مورد نگرانی بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و افراد عادی. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال پنجم، شماره 20.
مجاهد، عزیزا...؛ کلانتری، مهرداد؛ مولوی، حسین؛ نشاطدوست، حمیدطاهر؛ و شکیبا، منصور. (1390). بررسی مقایسهای وضعیت سلامت روانی همسران شهدا و جانبازان. افق دانش، شمارهی 3 (دورهی 17)، ص 50-43.
مجذوبی، محمرضا؛ مومنی، خدامراد؛ امانی، رزیتا؛ حجتخواه، محسن. (1392). اثربخشی خاطرپردازی ساختارمند گروهی بر ارتقای کیفیت زندگی و شادکامی سالمندان. مجله روانشناسی تحولی، سال نهم، شماره 34، ص 189-201.
محمدزاده، اصغر؛ دولتشاهی، بهروز؛ محمدخانی، پروانه. (1392). اثربخشی درمان خاطرهپردازی انسجامی و بر نشانههای افسردگی سالمندان. مجله سالمندی ایران، سال ششم، شماره نوزدهم، ص 23-28.
مؤمنی، خدامراد؛ اورکی، محمد. (1389). اثربخشی درمانهای خاطرهپردازی انسجامی و ابزاری در کاهش نشانههای افسردگی افراد سالمند مقیم سرای سالمندان. مجله پژوهشهای کاربردی روانشناختی، سال اول، شماره 6. ص 63-76.
نوروزی شاد، طاهره. (1394). مقایسه تابآوری، عدمتحمل بلاتکلیفی و نگرانی در بیماران مبتلا به مولتیپل، اسکلروزیس و افراد عادی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد ساری.
نعمتی دهکردی، ش، و همکاران. (1386). تأثیر خاطرهگویی گروهی بر کیفیت زندگی سالمندان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شماره نهم، ص 75-81.
Dugas MJ, Schwartz A, Francis K. )2004(. Intolerance of uncertainty, worry, and depression. Cognitive Ther Res; 28(6):835-42.
Watt LM, Cappeliez Ph. (2000). Integrative and instrumental reminiscence therapies for depression in older adults: Intervention strategies and treatment effectiveness. Aging & Mental Health; 4(2): 166-77.
Rascio, A. M., &Brokovec, T. D. (2004). Experience and appraisal of worry among high worriers with and without generalized anxiety disorder. Behavior Research and Therapy, 42, 1469 – 1482.
Wells, A. & Davies, M.I. (1994). TheThought Control Questionnaire:A measure of individual differences in the control of unwanted thoughts. Behaviour Research and Therapy, 32, 871–878.
Dugas MJ, Koerner N. (2005). congnitive – behavioral Treatment for Generalized Anxiety Disorder: psychoter;19:61-68.
Rascio, A.M & Brokovec, T.D. (2004). Experience and appraisal of worry among high worriers with and without generalized anxiety disorder. Behavior Research and therapy, 42, 1469-1482.
Wells, A. (2000). Emotional disorders and metacognition: Innovative cognitive therapy. Chichester, VK: John Wiley Sons ltd.
Barlow, D.H. (2002). Anxiety and its disorders: the nature and Treatment of anxiety and panic (2rded). New York: Guilford press, A Division of Guilford publication, Inc.
Nolen-Hoeksema S. (2005). The role of rumination in depressive disorders and mixed anxiety/ depressive symptom. J Abnorm Psychol. 109 (3): 5040511.
Nikbakhtnasrabadi A, Mazlom R, Nesari M, godarzi F. (2005). The relationship between worry field with quality of life in students. Payesh J. 1: 8592. [Persian]
Brosschot, J.F. Gerin, W.& Thayer, J. F. (2006). The perseverative cognition bypothesis: A review of worry, prolonged stress- related psychological activation, and health. Journal of Psychometric Research, 60 (4), 113-124.
Barlow, D.H. (2002). Anxiety and its disorders: the nature and treatment of anxiety and panic (2rd Ed). New York: Guilford Press, A Division of Guilford Publications, Inc.
Wells, A & Mattheus, G, (1996) Emotional disorder. The S_REF model. Bheavier research and therapy. 32.867-870.
Dugas, M. J., Marchand. A.,& Ladouceur., R. (2005). Further. Validation of a cognitivebavioral model of generalized anxiety disorder: diagnostic and symptom specificity, journal of anxiety disorders, 19,329-3:30.
Heimberg, R. G.L., Mennin, D.S. (2004). Generalized Anxiety Disorder. Advances in research and practice. New York: Guilford Press, A Division of Guilford Publications, Inc.
Zlomje K. R., & Hahn, K. S. (2010). Cognitive emotion regulation strategies: Gender differences and associations to worry. Personality and individual differences. 48 (4). 408-413.
Gliece S K. (2013). A study of the relationship between cognitive emotion regulation, Optimism, and perccived stress among selected teachers in Lutheran schools. Lutheran Educ J; 143 (2):1-10.
Buhr J, Dugas M J. (2009). The role of fear of anxiety and intolerance of uncertainty in worry: An experimental manipulation. Behave Res Ther. 47 (3): 215-23.
Dugas MJ, Koerner N. (2005). Cognitive-behavioral Treatment for Generalized Anxiety Disorder: Current Status and Cuture Directions. J Cogn Psych other. 19:61-68.
Afonso, R, Bvono, B. (2010). Effect of a reminicencc program on dspressive symptomatology in an elderly population in portville, rev Esp Geriatr Gerontol, 44(6). 317-322.
Watt, L.M., & Wong, P.T.P. (1991). A taxonomy of reminiscence and therapeutic implication journal of Gerontological Social Work, 16.37-57.
Zalaquett CP, Stens An. (2006). Psychosocial treatment for major depression and Dysthymia in older adults, a review of the research literature. Journal of Counseling and Development: 84(2): 192-202.
Larsen, J.K., Brand, N., Bermond, B., Hijman, R. (2003). Cognitive and emotional characteristics of alexithymia: a review of neurobiological studies. Journal of psychosom research, 54, 533-541.
Lumonent, O., Vermeulen, N., Demaret, C., Taylor, G. J., & Baby, R.M. (2006). Alexithymia and levels of processing: Evidence for an overall deficit in remembering emotion word. Journal of research in personality 40,713-733.
Bucci, W. (1997). Symptoms and symbols: Amultiple code theory of soamatization. Psychoanalytic Inquiry, 17, 151-172.
Taylor, G.J., Bagbay, M., (2000). An overview of the alexithymia construct. In Bar-On R, Parker JD. (editors). The handbook of emotional intelligence. San Francisco: Jossey-Bass; 263-276. San Francisco: Jossey-Bass.
Shellman J. (2007). The effects of a reminiseences education program on Baccalaurceate Nursing student's cultural self-efficacy in caring for elders. Nurse education Today: 27: 43-51.
Bohlmeijer E, Kramer K. Smir F, Onrust S. (2009). Van Marwijk H the effects of integrative reminiscence on depressive symromatology and mastery of older adults. Mental health Journal; 45(6): 4776-484.