مقدمه: این مطالعه به منظور تعیین تاثیر آموزش مهارتهای زندگی در ارتقاء مهارتهای ارتباطی دانشجویان فرزند نیروهای مسلح در دانشگاه تهران انجام شده است.
روش:در یک مطالعه نیمه تجربی دو گروه 30 نفره از دانشجویان فرزند نیروهای مسلح در دانشگاه تهران که با استفاده از نمونه گیری غیرتصادفی انتخاب شدند؛ مورد بررسی قرار گرفتند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه مهارتهای ارتباطی استفاده گردید. آموزش به شکل کارگاه پرسش و پاسخ و ایفای نقش توسط اساتید روانشناس انجام شد و اطلاعات مربوطه قبل وبعد از آموزش سنجیده شد. از آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده گردید.
نتایج: یافتهها نشان دادند که آموزش موجب بهبود و ارتقاء مهارتهای ارتباطی دانشجویان میشود. تفاوت نمره حاصله در گروه آزمایش و کنترل (P
نوری پور, رقیه, خوش کنش, ابوالقاسم, & شفیعی فرد, یعقوب. (1391). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در ارتقاء مهارتهای ارتباطی دانشجویان فرزند نیروهای مسلح. روانشناسی نظامی, 3(10), 13-22.
MLA
رقیه نوری پور; ابوالقاسم خوش کنش; یعقوب شفیعی فرد. "بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در ارتقاء مهارتهای ارتباطی دانشجویان فرزند نیروهای مسلح", روانشناسی نظامی, 3, 10, 1391, 13-22.
HARVARD
نوری پور, رقیه, خوش کنش, ابوالقاسم, شفیعی فرد, یعقوب. (1391). 'بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در ارتقاء مهارتهای ارتباطی دانشجویان فرزند نیروهای مسلح', روانشناسی نظامی, 3(10), pp. 13-22.
VANCOUVER
نوری پور, رقیه, خوش کنش, ابوالقاسم, شفیعی فرد, یعقوب. بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی در ارتقاء مهارتهای ارتباطی دانشجویان فرزند نیروهای مسلح. روانشناسی نظامی, 1391; 3(10): 13-22.