بارانی، حمید؛ درخشانی، معراج؛ انارینژاد، عباس؛ جوانمرد، علی (1398)، جو عاطفی و بیصداقتی تحصیلی: نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 16 (61): 98-107.
توانا، عاطفه (1396)، رابطه دلبستگی و جو عاطفی خانواده، تهران: انتشارات گیوا.
ترکزاد، متیرا (1393)، رابطه جو عاطفی خانواده با عملکرد تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر متوسطه شهر مرودشت، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت.
حاجیحسنی، صدیقه؛ صالحی، مهدیه؛ امامیپور. سوزان (1398)، الگوی ساختاری بهزیستی ذهنی دانشآموزان براساس جو آموزشی، اجتماعی، عاطفی، فیزیکی و امنیتی مدرسه با میانجیگری تابآوری تحصیلی، رفاه اجتماعی، ۱۹ (۷۳): ۲۵۵-۲۲۱.
حمدییوزباشکندی، فاطمه؛ لیوارجانی، شعله؛ حسینینسب، داوود (1397)، تدوین مدل ساختاری بهزیستی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز براساس حس انسجام و خوددلسوزی با میانجیگری مسئولیتپذیری، دوماهنامه علمی ـ پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ۱۱ (۵)، ۱۶۸-۱۶۰.
عجم، علیاکبر؛ داوری، صدیقه (1397)، رابطه بین سرمایه روانشناختی و بهزیستی تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی، نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری، ۴ (۴): ۵۸-۵۳.
فیلی، علیرضا؛ مهبد، مهدی (1400)، پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس مؤلفههای جو عاطفی خانواده در دانشجویان دانشگاه دولتی جهرم، نخستین کنفرانس ملی آیندهپژوهی، علوم تربیتی و روانشناسی، شیراز، https://civilica.com/doc/1246024
قدمپور، عزتالله؛ حیدریانی، لیلا؛ برزگر بفرویی، مهدی؛ دهقانمنشادی، منصور (1397)، بررسی نقش امید تحصیلی و حمایت عاطفی ادراکشده در پیشبینی بهزیستی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۱۰ (۳)، ۵۷-۴۷.
قمری، محمد؛ امیریمجد، مجتبی؛ خوشنام، امیرحسین (1394)، رابطه عملکرد خانواده و تعارض والد ـ نوجوان با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع راهنمایی، نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 7 (28): 52-62.
میرزایی، بهشته (1391)، رابطه سبکهای ابراز هیجان با سلامت عمومی، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی رودهن
مهنا، سعید؛ طالعپسند، سیاوش (1395)، رابطه بین حمایتهای محیطی و خودآگاهی هیجانی با درگیری تحصیلی با نقش میانجی بهزیستی تحصیلی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16 (4)، 42-31.
مؤمنی، خدامراد؛ عباسی، مسلم؛ پیرانی، ذبیح؛ بگیانکولهمرز، محمدجواد (1396)، نقش هیجانپذیری و جو عاطفی خانواده در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان، دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5 (8): 182-159.
میرکی، (1396)، پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس جو عاطفی خانواده، قربانیشدن و اضطراب امتحان در دانشآموزان دوره متوسطه اول شهر جوانرود در سال تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی، دانشگاه رازی.
محبی نورالدینوند، محمدحسین؛ مشتاقی، سعید؛ شهبازی، مسعود (1390)، رابطه بین جو عاطفی خانواده با رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر و دختر پایههای چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان، پژوهش در برنامهریزی درسی، 8 (30): 93-84.
ناهیدی، (1390)، بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با شکلگیری ویژیگهای شخصیتی سخترویی و خودشکوفایی نوجوانان، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران.
نصری، صادق؛ تیموری، سیدروحالله؛ حمیدیمجلج، مریم (1393)، مدلیابی روابط عوامل خانوادگی مؤثر بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه شهر تهران، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 1 (3): 12-1.
نوابینژاد، شکوه (1395)، مشاوره ازدواج و خانوادهدرمانی، انتشارات انجمن اولیا و مربیان، تهران.
Ascoli, U., & Pavolini, E. (Eds.). (2015). The Italian welfare state in a European perspective: a comparative analysis. Policy Press.
Bailey, P. E., &Henry, J. D. (2007). Alexithymia, Somatization and negative effect in a community sample. Journal of Psychiatry, 150(1), 13-20
Bascoe, S. M., Davies P. T., Sturge-Apple, M. L., & Cummings E. M. (2009). Children's representation of family relationships, peer information processing, and school adjustment. Developmental Psychology, 45(6), 1740-1751.
Batell, G. Gross, U. (2015). Emotional expressiveness styles and metacognitive beliefs in patients with major depressive disorder. Journal of Abnorma Psychology, 106 (1), 95- 103
Boulter, L. T. (2002). Self-concept as predictor of College freshman academic adjustment. College Student Journal, 36(2), 234-246
Csikszentmihalyi, M. &Rathunde, K. (2014). Adolescent Happiness and Family Interaction. Applications of Flow in Human Development & Education,3(2), 359-378.
Ghaffari, M., & Salami Chaharborj, M. (2020). The relationships between sense of coherence and self-compassion to job stress with the mediating role of affective control. Journal of Reseach in Psychopathology, 1(1), 40-47.
Gross, J. J., &John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology.; 85 (2): 348–362
King, L. A., & Emmons, R. A. (2017). Conflict over emotionalexpression: Psychological and physical correlates. Journalof Personality and Social Psychology, 58, 864-877
Kuswardinah, A. (2019). Family Welfare Education in the Academic Perspective for Junior High School Students. In 1st Vocational Education International Conference (VEIC 2019) (pp. 110-112). Atlantis Press.
Nailing, Xia. (2010). Family factors and student outcomes. Rand Corporation, Ph.D. ERIC Document Reproduction Service, Retrieved http://www.eric.ed.gov/ERICPortal/recordDetail?accno=EJ302109
Pietarinen J, Soini T, Pyhalto K. (2014). Students' emotional and cognitive engagement as the determinants of well-being and achievement in school. International Journal of Educational Research, 67: 40-51.
Sanders, J. E., & Fallon, B. (2018). Child welfare involvement and academic difficulties: Characteristics of children, families, and households involved with child welfare and experiencing academic difficulties. Children and Youth Services Review, 86, 98-109.
Veríssimo, D., & Roberts, D. L. (2013). The academic welfare state: making peer-review count. Trends in ecology & evolution, 28(11), 623-624.