اسکندری پیله رود، سجاد؛ نجفیان پور، بانودخت؛ و نژاد محمد نامقی، عاطفه. (۱۳۹۸). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر عزتنفس و امید به زندگی نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال بدسرپرست و بیسرپرست، فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، ۲۰(۷۶)، ۲۴-۳۳.
آرامی، زهرا؛ شریفی، طیبه؛ غضنفری، احمد؛ عابدی، احمد. (۱۳۹۸). مقایسه اثربخشی برنامه مثبتاندیشی فردریکسون و برنامه تغییر ذهنیت دوئیک بر سرمایه روانشناختی دانشآموزان تیزهوش مبتلا به اضطراب امتحان پایه نهم شهر اصفهان، فصلنامه کودکان استثنایی، ۱۹(۳)، ۳۷-۴۸.
بابایی آبراک، آزیتا؛ و صفرزاده، سحر. (۱۳۹۷). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر سرزندگی تحصیلی، اشتیاق تحصیلی و جهتگیری هدف - پیشرفت در دانشآموزان دختر با نشانگان افسردگی، نشریه مدیریت ارتقای سلامت، ۸(۱)، ۲۱-۲۹.
بشر پور، سجاد؛ عینی، ساناز. (۱۴۰۰). تدوین مدل علی رضایت از زندگی جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه بر اساس تنهایی: نقش میانجی عزتنفس. مجله طب نظامی، ۲۴(۵)، ۴۰۴-۴۱۳.
جینا ال. مگیار- موته. (2009). مداخلات روانشناسی مثبتنگر. ترجمه سحر رفیعی، جلیل اصلانی و علیاکبر فروغی. (1396). تهران: انتشارات ارجمند.
حسین علیزاده، محبوبه؛ داداشلو، فریبا؛ و آتشین جبین، معصومه. (۱۳۹۹). اثربخشی آموزش مثبتاندیشی بر انعطافپذیری شناختی و تابآوری مادران دارای کودکان با اختلال بیشفعالی. نشریه رویش روانشناسی، ۹(۲)، ۱۳۵-۱۴۲.
دهقانی، صفرعلی؛ بدریگرگری، رحیم. (1399). تأثیر آموزش مهارتهای هیجانی و اجتماعی بر کاهش اعتیادپذیری دانشآموزان مدارس دوره متوسطه شاهد (فرزندان ایثارگران، جانبازان و کارکنان نظامی) تبریز. نشریه علمی روانشناسی نظامی، 11(43)؛ 17-29.
رضاپور میر صالح، یاسر؛ ذاکری، فریبا؛ امینی، راضیه؛ اسلامی فرد، محسن. (1400). رابطه پذیرش روانشناختی و شفقت به خود با نگرش به جستجوی کمک روانشناختی در فرزندان جانبازان. نشریه علمی روانشناسی نظامی، 12(45)؛ 7-21.
سالاری فر، محمدحسین؛ پور اعتماد، حمیدرضا. (1390). بررسی رابطه باورهای فراشناخت با اختلال افسردگی و اضطراب. فصلنامه علمی- پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان. 13 (4)، 29-38.
سلیگمن، مارتین. (1989). شادمانی درونی روانشناسی مثبتگرا در خدمت خشنودی پایدار، مترجمین: تبریزی، مصطفی؛ کریمی، رامین؛ و نیلوفری، علی. (1396). تهران: نشر دانژه.
شفیعی، ایران؛ بهرامی، هادی؛ حاتمی، حمیدرضا. (۱۳۹۸). اثربخشی آموزش تفکر مثبتنگر بر تنظیم شناختی هیجان و اهمالکاری در دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، ۱۳(۴۷)، ۲.
شیرین زاده دستگیری، صمد؛ گودرزی، محمدعلی؛ غنیزاده، احمد؛ تقوی، محمدرضا. (1387). مقایسه باورهای فراشناختی و مسئولیت پذیری در بیماران مبتلا به اختلال وسواسی- اجباری، اختلال اضطراب منتشر و افراد بهنجار. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال چهاردهم، 1: 55-45.
کار، آلان. (2004). روانشناسی مثبت علم شادمانی و نیرومندیهای انسان، مترجمین: شریفی، حسن پاشا، نجفی زند، جعفر، ثنایی، باقر. (1397). تهران: نشر سخن.
کیانی، پانتهآ؛ کاظم نائینی، سید محمد؛ و صفوی، محبوبه. (۱۳۹۹). تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر شادکامی و تابآوری پرستاران بخشهای مراقبت ویژه: یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده. فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۰(۲)، ۱۹۳-۲۰۳.
گل محمد نژاد بهرامی، غلامرضا؛ و یوسفی سهرابی، مریم. (۱۳۹۸). تأثیر آموزش مهارتهای مثبتاندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر مهربان، فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، ۲۰(۷۸)، ۱۱۳-۱۲۲.
Akhmetzyanova, A. I. (2014). The development of self-care skills of children with severe mental retardation in the context of Lekoteka. World Applied Sciences Journal, 29(6), 724-727.
Cano, F., Martin, A. J., Ginns, P., & Berbén, A. B. G. (2018). Students’ self-worth protection and approaches to learning in higher education: predictors and consequences. Higher Education, 76(1), 163-181.
Çelik, İ., & Sariçam, H. (2018). The Relationships between Positive Thinking Skills, Academic Locus of Control and Grit in Adolescents. Universal Journal of Educational Research, 6(3), 392-398.
Ching, B. H. H., Wu, H. X., & Chen, T. T. (2021). Body weight contingent self-worth predicts depression in adolescent girls: The roles of self-esteem instability and interpersonal sexual objectification. Body Image, 36, 74-83.
Chodkiewicz, A. R., & Boyle, C. (2017). Positive psychology school‐based interventions: A reflection on current success and future directions. Review of Education, 5(1), 60-86.
Cotter, J., Yung, A. R., Carney, R., & Drake, R. J. (2017). Metacognitive beliefs in the at-risk mental state: a systematic review and meta-analysis. Behaviour research and therapy, 90, 25-31.
Crocker, J., & Luhtanen, R. K. (2003). Level of self-esteem and contingencies of self-worth: Unique effects on academic, social, and financial problems in college students. Personality and Social Psychology Bulletin, 29(6), 701-712. Crocker, J., & Wolfe, C. T. (2001). Contingencies of self-worth.Psychological review, 108(3), 593.
Crocker, J., Luhtanen, R. K., Cooper, M. L., & Bouvrette, A. (2003). Contingencies of self-worth in college students: theory and measurement. Journal of personality and social psychology, 85(5), 894.
Donaldson, S. I., Lee, J. Y., & Donaldson, S. I. (2019). The effectiveness of positive psychology interventions in the workplace: A theory-driven evaluation approach. In Theoretical Approaches to Multi-Cultural Positive Psychological Interventions (pp. 115-159). Springer, Cham.
Dweck, C. S. (2013). Self-theories: Their role in motivation, personality, and development. Psychology press.
Flynn, D. M., & Chow, P. (2017). Self-efficacy, self-worth and stress. Education, 138(1), 83-88.
Golec de Zavala, A., Dyduch‐Hazar, K., & Lantos, D. (2019). Collective narcissism: Political consequences of investing self‐worth in the ingroup’s image. Political Psychology, 40, 37-74.
Kanat-Maymon, Y., Almog, L., Cohen, R., & Amichai-Hamburger, Y. (2018). Contingent self-worth and Facebook addiction. Computers in Human Behavior, 88, 227-235.
Lenzo, V., Sardella, A., Martino, G., & Quattropani, M. C. (2020). A systematic review of metacognitive beliefs in chronic medical conditions. Frontiers in psychology, 10, 2875.
Marek, S., Tervo-Clemmens, B., Klein, N., Foran, W., Ghuman, A. S., & Luna, B. (2018). Adolescent development of cortical oscillations: Power, phase, and support of cognitive maturation. PLoS biology, 16(11), e2004188.
Mazhar, A. F., & Riaz, M. N. (2020). Effectiveness of positive psychotherapy for young adults with depressive Symptoms. JPMA, 2020.
Nau, E. L. (2021). Adolescent Girls Self-Worth: A Phenomenological Study into the Construct of Self-Worth (Doctoral dissertation, Adelphi University).
Roman, A. F. (2018). Training master students for implementing the positive thinking programme in schools. Educația Plus, 20(2), 7-12.
Wang, H. H., Chen, H. T., Lin, H. S., & Hong, Z. R. (2017). The effects of college students’ positive thinking, learning motivation and self-regulation through a self-reflection intervention in Taiwan. Higher Education Research & Development, 36(1), 201-216.
Wells, A. (2010). Metacognitive Therapy for anxiety and depression, Cognitive behavioral therapy book reviews, 6 (1): 1-4.
Wenn, J., O’Connor, M., Breen, L. J., & Rees, C. S. (2019). Exploratory study of metacognitive beliefs about coping processes in prolonged grief symptomatology. Death studies, 43(3), 143-153.